במבצע נדיר: 7 טון סיוע לוגיסטי הונחתו בחאן יונס

קובי פינקלר No Comments on במבצע נדיר: 7 טון סיוע לוגיסטי הונחתו בחאן יונס
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעה האחרונה פורסם כי כ-7 טון אספקה לוגיסטית הוצנחו מהאוויר למאות לוחמי עוצבת הקומנדו בחאן יונס. דובר צה"ל מוסר כי מדובר בהצנחת אפסניה מבצעית ראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה.

מצה"ל נמסר כי במהלך הימים האחרונים בוצע תספוק לוגיסטי שכלל הצנחה של כ-7 טון תספוק לוגיסטי למאות לוחמי עוצבת הקומנדו הנלחמים בימים אלה בגזרת חאן יונס. במבצע משותף עם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ויחידת אספקה בהיטס של חטיבת המרום, התבצע תספוק באמצעות מטוס חיל האוויר מסוג ״שמשון״ של טייסת 103.

"אפסניה מנוהגת" הינה מערכת מבצעית מתקדמת המאפשרת הצנחה של ציוד, אשר מנהג את עצמו לכוחות הקרקעיים באמצעות יכולת ניווט מדויקת אל היעד. זהו השימוש המבצעי הראשון במערכת זו, והצנחת האפסניה המבצעית הראשונה שבוצעה מאז מלחמת לבנון השנייה.

עוד פורסם כי אחת היכולות המבצעיות הייחודיות לאוגדה 98 הינה היכולת להיות עצמאית, ובמיוחד במצבים בהם לא ניתן לשלח אספקה בצורה קרקעית. כבר במהלך הלחימה, כלל האגפים בחיל הלוגיסטיקה תרגלו יחד את השימוש במערכת במטרה להשיג את יכולת האספקה המוצנחת המדויקת.

video
play-sharp-fill

הבוקר דיווחנו ב'מהדורת הבוקר כי ארבע אוגדות פועלות בחאן יונס, וההנחה היא שמסוגלים להגיע תוך שבוע להשתלט על כל העיר. כאשר יש שליטה ותנועה בכל העיר, אפשר לטפל נקודתית בתת קרקע לפי הכוונה מודיעינית. ובכך לחלץ את החטופים בעזרת ה'.

ובתוך כך, כוחות צה"ל ממשיכים לפעול במרחב ג׳אבליה שבצפון הרצועה ופועלים להשלים את הכרעת כל אזור הצפון כבר בימים הקרובים. הבוקר איתרו הלוחמים מטעני חבלה, קאלצ׳ניקוב ו-RPG שהוחבאו בשקיות ותיקים של אונר״א בתוך בית מגורים. בנוסף, אותרה משאית מלאה ברקטות ארוכות טווח ליד בית ספר במרחב.

כמו כן, במהלך סריקות לטיהור המרחב מפירים ומטענים בג׳באליה, איתרו לוחמי המילואים של חטיבה 551 מחרטה לייצור אמצעי לחימה ואתר שיגור של ארגון הטרור חמאס, בו כ-50 משגרים, שחלקם טעונים לשיגור. גם כלי טיס בהכוונת הכוחות בשטח חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים. מתוכם כוחות מחטיבה 7 זיהו מחבלים חמושים שיוצאים ממרפאה והכווינו כלי טיס לחיסולם.

במקביל, בצמרת הפיקוד של צה"ל מקדמים את אישור כיבוש וחיסול קיני הטרור גם במחנה הפליטים דיר אל-בלח, כפי שחשפנו ב'מהדורת הבוקר'.



0 תגובות